Alapfokú sziklamászó tanfolyam Olaszországban – nem csak mászóknak

Egy tanfolyam, amelyen tanulsz, fejlődsz. Egy tanfolyam, amely újat mutat, és kibillent a komfortzónádból. Egy tanfolyam, amely nem csak mászóknak szól. Alapfokú sziklamászó tanfolyam, jöhet?

A mászásba egy éve szerettem bele, és azóta próbálok fejlődni, egyre többet kihozni belőle. Egy ideje már tervben volt, hogy szeretném elvégezni az alapfokú sziklamászó tanfolyamot, a kérdés már csak az volt, hogy mikor és hol. Aztán szembejött egy Olaszországba szervezett tanfolyam, és akkor tudtam, ott a helyünk!

Tanfolyamok

A sziklamászás igazi kihívás

Ha érdekel a sziklamászás, hegymászás, magashegyi túrázás, rengeteg egyesület tanfolyamai közül tudtok válogatni. Ne aggódjatok, ha még nem mélyültetek el ebben a sportban, vannak olyan alapfokú tanfolyamok, melyeken teljesen kezdők is részt vehetnek.  Az alapfokú sziklamászó tanfolyam is ilyen, mert az sem baj, ha úgy mentek el, hogy azelőtt még sosem másztatok.

Helyszín

A sziklmászó tanfolyamokat akár Magyarországon is el tudjátok végezni, de vannak olyanok, melyeknek az itthoni adottságok nem felelnek meg. Ilyen például egy nyári, téli alpesi, egy jégmászó vagy egy gleccser járó tanfolyam, amelyeket külföldön tartanak.
Én egy kis plusz izgalom kedvéért Olaszországba mentem, hogy ott végezzem el az egy hetes alapfokú sziklamászó tanfolyamot. A pontos helyszín Arco és környéke volt, amely a Garda-tótól északra található. A vidék gyönyörű, tele van szebbnél szebb mászóhelyekkel, ahol rengeteg különböző országból érkező mászó fordul meg nap mint nap. A környéket nem csak a mászók kedvelik, hanem rengeteg wingsuit-ossal, kerékpárossal is lehet találkozni. Arco egy kis város, tele izgalmas kisutcákkal, mászóbolttal, szuper éttermekkel, kávézókkal és vendégszerető emberekkel. Egy igazi olasz szívmelengető városka.

A tanfolyamról

Meghódítandó fal

A tanfolyamon heten vettünk részt, két oktatóval. Csoportosan autóztunk le, és egy kicsi, de jól felszerelt családi kempingben szálltunk meg a Parete Zebrata fal alatt. A kilátásunk is csodálatos volt, ahogy reggelente kikászálódva a sátorból a felkelő napsütötte fal fölénk tornyosult.

Az elméleti és gyakorlati oktatás hét napon keresztül folyt. Az első nap végigvettük a szükségek felszerelést, és azoknak a használatát. Minden, ami a sziklamászáshoz alapfelszerelés: beülő, sisak, kötél, biztosító eszköz, karabínerek, köztesek stb.  Ha valaki nem rendelkezik saját felszereléssel, nem kell aggódni, az egyesületek általában adnak lehetőséget felszerelés kölcsönzésre, bérlésre.

Átvettük a felsőbiztosításos mászást, és az elölmászást, valamint, hogyan biztosítsuk a mászópárunkat megfelelően.  Elsajátítottuk a kötéltechnikákat és a legfontosabb csomókat.

A többi hat napban különböző fal típusokon másztunk egy, illetve több kötélhosszas utakat. Megtanultunk többféle standot építeni, ereszkedni. Ezek mind-mind olyan alap dolgok, melyeknek az ismerete elengedhetetlen a biztonságos mászáshoz. Esténként pedig az elméleti tudásunkat gyarapítottuk. Gyönyörű helyeken jártunk, és olyan falakon mászhattunk, amilyenek itthon nincsenek.

Kilépés a komfortzónából

A fáradozásért az egyik jutalom a páratlan kilátás volt, a másik persze, hogy rengeteget tanultunk, és olyan tudással gyarapodtunk, mely a későbbiekben a továbbfejlődéshez elengedhetetlen. Hiszen, a további tanfolyamoknak is ez az alapja. Azért a közös vacsorák, jóízű beszélgetések, a városnézés sem maradt el, és a tanfolyam végére új barátságok is szövődtek.

Ha imádod a természetet, és a természetközeli sportokat, esetleg érdekel a mászás, vagy épp a magashegyi túrázás, de nincs tapasztalatod, bátran vágj bele, és menj el egy alapfokú sziklamászó tanfolyamra! Ott minden alapot elsajátíthatsz, hogy utána magabiztosabban mozoghass sziklán, és szélesíthesd a látóköröd. Egy ilyen tanfolyammal csak több leszel, sok pozitív élményt adhat, új barátokat, akár új látásmódot.

Hűvösvölgyi Eszter

A sport mindig is része volt az életemnek, hol intenzívebben, hol kevésbé. A mozgás legtöbbször úgy segített, ahogy épp szükségem... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​