Hegyre fel! – Btwin RR960 tesztüzem

Bár a montis szezon érdemi részét magunk mögött hagytuk, s talán a legtöbben már az őszre-télre szögre is akasztották a bringákat, én még jövök nektek egy ígért uphill beszámolóval. Azaz, mit tud a RR960 hegyre fel.

Kínos, nem kínos – ezzel küzdjön csak meg a lelkiismeretem -, már megint dicsérnem kell a masinát. Miskolc határában rendezik meg évről-évre a Fehérkő-lápa Hillclimb, egyenkénti indításos hegyi időfutamot. Szeptemberben már-már kötelező megmérettetése ez a borsodi bringásoknak, meg azoknak, akiket erre sodor a szél. Szerencsére mind többen vannak ezzel így.

Szóval, 2017. szeptember 9. Az idő csodás, igazi vénasszonyok-nyarás, mellé száraz, haladós pálya. Kitűnő kondíciók. Előtörténetnek annyit gyorsan idevetek, hogy a tavalyi versenyt egy kölcsönkapott, full-karbon Cannondale CX bringával abszolváltam. Az offisöl Strava időimet előhúzva a fiókból szerepeljen itt pár adat: a szerpentin-részen 26:27-et mentem, teljes versenytávon pedig 37:48-at. A master1 kategória 5. helyén végeztem – olyan langyos eredmény volt, se nem rossz, se nem jó. Hozzátéve, hogy a hegyi időfutam messze nem a kedvenc elfoglaltságom kerékpáron ülve. Na, de ami van, azt kell szeretni.
Idén minden eddiginél többet másztam meg ezt a „hegyet”, tekintve, hogy Miskolcra visszaköltözve gyakorlatilag a rajtterülettől 500 méterre rendezkedtünk be, új lakásunkba. Így elkerülni sem lehetett a gyakori randevúkat. A Btwin RR 960-omnak ez lett a tesztpályája, amit meg is hálált.

Btwin RR960 teszt
Azt már korábban megírtam nektek, hogyha „szögben” kell közlekedni ezzel a bringával, párja nincs – legalábbis számomra. Mindegy, hogy lefelé vagy felfelé haladsz vele – élvezi. Mindig is volt egy olyan kicsit konzervatív beidegződésem, hogy időfutamban szűk fogással, „aeróban” lehet csak jól haladni. Persze országúton ez megállja a helyét, de terepen már ennyit nem nyom a latba. Amit leginkább meg kellett szoknom a 960-asban: a fotel-érzet. A széles kormány miatt kissé Harley Davidson-feeling tört rám, de a megszokás többet kamatozott számomra a túloldalra billenve. A kényelmesebb testtartás miatt „kiszabadult” a mellkasom. Oxigén On. A kerékpár kormányozhatósága pedig briliáns. Éppen ezért a rám jellemző kiállva tekerés időtartama is csökkent, kevésbé kellett kompenzálni az úthibákat, bukkanókat, vízmosásos részeket. Precíz, apró mozdulatokkal dolgozva simultak ki az út ráncai.

Btwin RR960 MTB kerékpár
Táncpartneremmel sorban szedtük le áldozatainkat az előttünk indulók közül. Ugyan a terméklap nem írja, jelentős mennyiségű endorfint szabadít fel a bringa. Abszolút mulattat. Ehhez jön, hogy az egyre újabb és újabb technológiának köszönhetően inkább egyszerűsödnek a dolgok, mint bonyolódnak . Az 1×11-es váltórendszernek hála, egyrészt nem piszkálod kétségbeesetten az első váltót, hogy kikeverd a megfelelő fokozatot, mert ugyebár nincs rajta, másrészt pedig rendkívül könnyen megtalálni azokat a haladós tartományokat, amik a lábadnak kedveznek.

Ezek a nüasznyi dolgok mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy – a tavalyi időmből jókorát lefaragva, pontosan másfél percet javítva – 36:18-on álljon meg az óra. Ezzel a bringa messze-messze elégedetté tette felhasználóját: *****.
Nyilván ehhez jönnek még olyan tényezők, mint edzettségi állapot, súly, aktuális forma, melyek talán mind több csillagot kapnának esetemben, mint tavaly, de ami biztos, a javítás az RR960 nyergében játszi könnyedségűnek tűnt. A verseny belülről is igazán élvezetes volt.

Videó a befutóról:
Dovák Dávid

Dovák Dávid

Nekem az írás olyan, mint a fotósnak valamit a lencse végére kapni. Úgy szeretem a toll hegyére tűzni a szavakat,... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​