Úszni szeretnél? Így kezdd el!

Meglepődve tapasztalom, hogy nagyon sokan vannak, akik nem tudnak úszni. Nekem az úszás olyan, mint járni. Ha egyszer megtanulod, nem lehet elfelejteni. De hogyan kezdjünk neki? Mennyi idő kell hozzá? Milyen úszássegítő termékek vannak gyerekeknek, vagy felnőtteknek? Ebben a cikkben ezekre fogok kitérni részletesebben.

Az úszás olyan mozgásforma, mely viszonylag gyorsan elsajátítható, bár természetesen lehetnek egyéni különbségek a szükséges idő tekintetében. Az induláshoz először mindenképpen érdemes keresni egy szakoktatót. Fontos, hogy szimpátiát érezzünk iránta, és bizalommal forduljunk felé. Úszástanulásnál sok mindenre kell egyszerre figyelni. Helyes levegővétel, helyes technika, miközben erőt is bele kell vinni. Ezek megfelelő kombinációjával fogunk tudni haladni a vízben.

Az, hogy ki, milyen gyorsan tud úszni, kondíció, és állóképesség kérdése. Mennyi  idő alatt lehet megtanulni úszni?  Ez véleményem szerint mindenkinél változó. Valakinek 8-10 alkalom elég, hogy megtanulja az alap mozgásformákat, de van, akinek 20-25 alkalom is kell, hogy biztonságosan fennmaradjon a vízen, és alkalmazni tudja a helyes technikát. Az sem mindegy, milyen életkorban kezdi el az illető.

 A legfontosabb először az, hogy megfelelően fent kell tudnod tartani magad a víz felszínén. Rá kell érezni, hogyan lehet a víz felhajtóerejét segítségül használni. Ezután a helyes technikát kell alkalmazni és megpróbálni minél gyorsabban haladni előre. Fontos, hogy folyamatosan figyeljünk a légzésünkre, hiszen teljesen más, mint a szárazföldön, mivel a fejed legnagyobb részt bent van a vízben.  Ami még gond szokott lenni, hogy az orrodba belefolyik a víz, ebben segíthet egy orrcsipesz is, de az orron azért folyamatosan ki kell fújni a levegőt.

Ha megvan a helyes légzés,  elindulás, magabiztosan fent tudjuk tartani magunkat a vízen, próbáljunk meg először lassú tempókat úszni, és így haladjunk a vízen. Ha már magabiztosak vagyunk, próbáljunk meg minél messzebre elúszni, és kicsit gyorsítani a tempón. Minél hosszabb távot teszünk meg, annál jobban megragad  a technika, és a végén már nem is figyelünk rá,  csak haladunk előre a vízben.  Az úszástanuláshoz idő, és türelem kell. Ha egyaltalán nem tudsz úszni, légy türelmes magaddal, ezt csak örömmel érdemes végezni, és ne feledd, ha egyszer megtanultad, sosem fogod elfeljteni. A különböző úszásnemekre most nem akarok kitérni, ha mindet meg a akarod tanulni, kérd szakoktató segítségét. A legkönyebb úszásnem a mellúszás, kezdd ezzel, és után térj át a nehezebb úszásnemekre.

Ajánlanék pár úszássegítő terméket, amelyeket választékunkban megtalálhatsz.

Gyerekeknek:

Karúszó

Felfújható karúszó:  Ezzel az eszközzel könnyebb az úszástanulás, mert fenntartja a gyereket a víz felszínén, így megfelelő biztonságérzetet ad a kezdeti időszakban.  11-30 kg testsúly között használható.Úszó öv

Úszó öv: A gyerekek mozgásához igazítható, háromféleképpen lehet beállítani. Puha anyagból készül, nagyon kényelmes, nem dörzsöli ki a bőrt. Remekül fenntartja a gyereket a vízen, megfelelő biztonságérzetet ad. Szintén 11-30 kg között ideális.Kétlégkamrás úszógumi

Kétlégkamrás úszógumi: Biztonságosan, és stablian fenntart a vízen.  A befelé forduló belső hegesztések megakadályozzák a bőr kidörzsölődését.

Kétlégkamrás úszómellény

Kétlégkamrás úszómellény: Először az 1. majd a 2. jelzésű kamrát kell felfújni. A gyerekeknek kellő mozgásszabadságot biztosít, miközben megfelelő biztonságérzetet is ad, mivel a teljes felsőtestet fenntartja a vízen. Figyelem! Nem mentőmellény, használata kizárólag felnőtt felügyelete mellett ajánlott.

Úszóöv

Úszóöv: 4 db habszivacs betéttel. Allítható szíja nem oldódik ki magától, a kétpontos csatnak köszönhetően. A gyermekre csatolva kényelmesen, és biztonságosan úszhat benne.

 Felnőtteknek:

Lábbója

Lábbója: Ideális felhajtóerőt biztosít az alsótest vízfelszínen tartásához. Hatékonyan fejleszti  a felsőtest munkáját, a lábak stabilizásával. Bőrbarát szivacs, nem dörzsöli ki a bőrt úszás közben.

Úszódeszka

Deszka: Ideális eszköz mindenki számára, testalkattól függetlenül. Segít az alsótest izmainak megdolgoztatásában, és közben kiváló stablitást biztosít.

Orrcsipesz

Orrcsipesz:  Egy méret kétféle pozicióban viselhető, rugalmas, rozsdamentes acél váz, latex bevonattal. Az orr védelmére alakítva, nem engedi befolyni a vizet.

Füldugó

Füldugó: Kiváló vizzáró képességű, ezzel együtt tanácsos úszósapkával viselni. Kétfajta kialakításának köszönhetően jól megmarad a fülben, és igazodik  annak formájához. Zsinórral, vagy anélkül is használható.  Nem engedi át a vizet, emellett kényelmes viseletet biztosít.

 

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​