Kezdd sportosan a tanévet, tanulj meg rendszeresen futni!

A nyári szünet végéhez közeledve sokan rászánják magukat a rendszeres sportolásra. A laza, lustálkodós nyári napokat lassan felváltják az órarendet szigorúan követő, tanulós, munkába járós hétköznapok. Ilyenkor talán még nehezebb megteremteni a munka-család-sport egyensúlyát.

Cél: a rendszeresség

A futás a türelem sportja. Ahhoz, hogy sikereket érjünk el, a fokozatosság elvét követve tudjuk növelni teljesítményünket. A fokozatosság egyik alapfeltétele pedig a rendszeres edzés. De mit jelent a rendszeresség? Mi a különbség a heti egy és a heti négy alkalom között? Mind a két esetben rendszeres mozgásról beszélünk, viszont ha csak heti egyszer tudunk elszabadulni futni, akkor sokkal nehezebben fog menni a fejlődés. Hét nap után izmaink szinte „elfelejtik” azt a mozgásformát, amit végeztünk, így kisarkítva, de újra meg kell tanulniuk a futás mozdulatait. Ezzel szemben, ha kétnaponta, ideális esetben heti 3-4 alkalommal be tudunk iktatni egy, legalább 45-60 perces edzést, sokkal jobbat teszünk szervezetünknek.

Persze ekkor jön a legnehezebb kérdés: mikor? Még nem vagyok abban a helyzetben, hogy gyerekek és munka mellett kéne zsonglőrködnöm a magamra szánt szabadidővel. Viszont, tudom, hogy vannak olyanok, akik meg tudnak birkózni ezzel a helyzettel és megteremtik azt az időt, amit edzésre szeretnének fordítani.

Önbizalom: a siker kulcsa

Ha megvan az idő, már csak motiváció kell, hogy elinduljunk. Hányszor elterveztem már, hogy ha napközben nincs is időm, majd hajnalban felkelek és egy félórás kocogással indítom a sűrűnek ígérkező napomat. Hát persze. Sebaj, ha reggel nem tudok időben felébredni, marad az esti, munka utáni futás. Ilyenkor gyakran olyan fáradtnak érzem magam, hogy lábaimat ólomként emelgetem és a dinamikusnak induló futásból lassú kocogás lesz. Kit érdekel?

Légy büszke magadra, hogy ha lassan futsz is, legalább nem a tévé előtt ülsz a kanapén, hanem teszel az egészségedért! Higgy magadban és a saját kis sikereidben – ez fog előrevinni. Lehet, hogy szeptember elején még csak 10 percet sikerül megállás nélkül kocognod. Viszont rendszeres edzéssel látványos eredményt lehet elérni! Abból a 10 percből hamar 1 óra is lehet!

Csatlakozz egy futóközösséghez!

Ha egyedül küszködsz a motivációval, hívj el magaddal egy barátot vagy csatlakozz egy futóközösséghez! Most már nem csak Budapesten szerveződnek ilyen csapatok, hanem országszerte találsz lelkesebbnél lelkesebb futóközösségeket. Nagy előny, hogy általában heti rendszerességgel járnak el edzeni, így könnyen tervezhetünk ezzel az alkalommal is. Ha pedig egy vagy akár több emberhez vagy kötve, sokkal nehezebb lemondani egy, már előre betervezett találkozót. Nekem így sikerült végre reggel is kimozdulni – bár nehezen pattantam ki az ágyból, végig az járt a fejemben, hogy nem hagyhatom cserben a másikat. És mondanom sem kell, sokkal jobb hangulatban telt a nap!

Sportközösséggel jobban megy a rendszeres futás

Kezdődjön sportosan a tanév és a rendszeres edzéseknek köszönhetően maradj sportos egész évben! 🙂

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​