Ne gondolkozz, fuss neki!

Egyre jobban foglalkoztat a futás gondolata? Egyre többször mész le egy-két körre? Már számolgatod a kilométereket, netán az a bűvös 5 km is lazán megy? Gondolatban kacérkodsz egy futóversenyen való részvétellel? A fenti mondatok után, a kérdőjelek helyére egy pillanat alatt pontot tehetsz. Ebből a cikkből kiderül, hogy Zsoca hogyan is veselkedik neki a következő félmaratonjának, hátha kedvet, és motivációt adhat vele másoknak is. Allez!

Anno nem mozgatott a hosszútáv versenyszerű mivolta, nem érdekelt, hogy egy esetleges 21 km-t hogyan, és mennyi idő alatt futok le. De aztán, jött egy fordulat… Az egyre több sikerélmény, amit a napi futrinkák adtak a lakótömböm egyre többszöri körbefutásakor,  meghozta azt a bizonyos kattanást*. Egyre inkább célommá vált a versenyszerűség, az a vágy, hogy képes legyek lefutni versenyen 10 km-t, majd idővel a félmaratoni távot is.

Szerencsémre akkoriban már kék vértben szereztem a mindennapi betevőt, és körbevett egy a sportokat (még ha hobbiból is) űző, vidám munkatársakból álló közeg, akiktől mit ne mondjak, jól jött pár hasznos tanács az elején. Például egy megfelelő cipő kiválasztása, egy valamirevaló edzésterv kidolgozása, és még néhány kis okosság.

Most a cipőt és az apróságokat engedjük el. A mai cikkben az edzéstervet boncolgatjuk, mert közeledik a nagy esemény. Ott tartunk, hogy kevesebb mint négy hónap van hátra a következő félmaratonomig, a Wizzair fő-támogatásával és a Kalenjivel, mint márkatámogatóval elrajtoló őszi futóversenyig.

Kalenji, futás, félmaraton

Egy pacsi a rend őrének – WizzAir Félmaraton 2014

Már úgy ébredek, hogy eszembe jut: “hány nap is van még Szeptember 10.-ig?”. Korán a hatalmába kerített az az izgatott várakozás. Miért is lehet ez? Mert ez az a verseny, ahol először teljesítettem azt a bizonyos 21 km-t. Az első – ahogy a hölgyek mondanák – az elfelejthetetlenül emlékezetes marad. Így nem tudsz nem elfogult lenni, és minden évben nem erre időzíteni a felkészülésed, hogy a világ legszebb fővárosában fusd le a félmaratoni távot. De most nem csak a teljesítés a lényeg, itt már többről van szó.

Részletesebben ez annyit takar, hogy a főhős már nem csak kimondottan élvezetből szaladgál, azt még fűszerezi további célokkal – jobb időre való törekvéssel, még precízebb felkészüléssel.  Ott tartunk jelenleg, hogy már kötelező a heti 3-4 edzés, nincs lazsálás.  Egy klasszikus edzéstervet használok, amit a neten találtam. Hétfőn 5 km, kedden pihi, szerdán szintén 5 km, majd csütörtökön ismételten a pihenéssé a staféta. A péntek már egy hosszabb táv,  10 km van a tervben, ám a Margit szigeti körnek köszönhetően a 12-t súrolja. Általában a szombat pihenő, ám a munkarendem felülírja, ezért a vasárnappal olykor leboxolva alakul ki a kondis köredzés napja, amit egyre többen ajánlanak a futás mellé. A verseny előtt 4 héttel emelni kell az adagot, az 5 km-ből 10 lesz, és legalább 2 alkalommal, a pénteki etapon megfutom a bűvös 21-et!

Lényegre térve: nem reagálom túl, mindössze betartom a felírt, kitűzött edzéstervemet, és várom a szeptember második hetét, a rajtot, ahol tudom, hogy egy csodás 1 óra 40+ perc vár rám. Végigfutni a rakparton több ezer résztvevő, és jó barát társaságában, miközben a nyárból megmaradt pár napsugár még ott csillog a Dunán, fenséges.

Kalenji, futás, félmaratonÉletem első, hivatalos félmaratonját 2015-ben futottam, és fergeteges hangulatban szelhettem az aszfaltot. Sok kolléga, és ismerős már ekkor lázban volt az őszi verseny előtt. Idén is hasonló élmények várhatóak. Egy teljesíthető táv, ami bár kihívást jelent, nem elérhetetlen. Az a kérdés,  ami a bárban egyedül üldögélő lány esetében is felmerül. Odamész, és meghívod egy italra, vagy maradsz, és sóvárogsz tovább?

Ha már az imént szóba került a nyár, akkor itt meginvitálnálak bennetek a Június 24.-én megrendezendő Blogíró-Olvasó találkozóra, a  Velence Korzóra. Hazánk harmadik legnagyobb természetes tavának partján ott lesz a Decathlon Blog apraja-nagyja, az egyre több, és színesebb sportokról író kollégák kis csapata. Közösen, tucatnyi sport társaságában ismerkedhetünk, beszélgethetünk, mókázhatunk, és nem utolsó sorban, csobbanhatunk. Kérjük, részvételi szándékotokat jelezzétek nekünk, regisztrálni itt tudtok.

*kattanás = a futók egyik jelentős szakmai kifejezése arra, hogy megfertőzött a futás, és csak “falnád” nap, mint nap a kilométereket.

 

Dimény Zsolt

Dimény Zsolt

Azért ragadtam képzeletbeli tollat, hogy leírhassam nektek Zsoca és a világ futásbirodalmának történeteit! Szeretném átadni a szaladásban megtalált sportélményeimet, tapasztalataimat... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​