5 ok, amiért nyaralás alatt is érdemes futni!

Küszöbön a tanév vége, beindult a vizsgaidőszak, egyre hézagosabbak az iroda asztalainál található helyek, egyszóval nyakunkon a nyár! Az előszezon előnyeit kihasználva én már túl vagyok a nyaraláson, és a kikapcsolódás, pihenés mellett most először kapott helyet a sport is.

Amikor az utazás előtt egy nappal elkezdtem a pakolást, még elő sem bányásztam a bikinimet a szekrény mélyéről, de a futócipőm már bent lapult a bőröndben. Nem is tudom, mit vártam jobban, a fürdést a tengerben, vagy a futást a tengerparton. Most már biztos vagyok abban, hogy megfertőződtem a futással, hiszen míg a tavalyi nyaralás alkalmával a finom ételeké, egész napos strandolásé, és a lustálkodásé volt a főszerep, idén először épült be a sport is a pihenésbe.

A mozgásnak hála sokkal több emlékkel gazdagodtam, így szeretnélek titeket is arra biztatni, hogy ha van rá módotok, tegyétek be a futócipőt is a poggyászba! Az alábbi öt pontban foglaltam össze, szerintem miért érdemes a nyaralás alatt is futni:

1.A sportolás hozzásegít a teljes kikapcsolódáshoz

Végre több száz, vagy ezer kilométerrel a hátunk mögött hagyjuk a munkát, a munkahelyi problémákat, a stresszt, és átadhatjuk magunkat a lazításnak. A természetben való futás a szabadság érzését nyújtja, a mozgás közben pedig testünk vígan termeli a boldogsághormonokat. Egy laza kocogás a nyaralás első estéjén máris feledtetni tudja a gondokat, és jókora löketet ad a semmittevés tökéletes élvezetének, a nyugodt alvás ráadásul garantált! 🙂 Az extra barnulásról nem is beszélve!

2.Fedezd fel a környezeted más szemmel!

Nyaralni általában szép helyre megyünk, hegyek közé, tenger mellé, nagyvárosba, vidékre. Egy biztos, az egészNyaralás és futás a tengerparton évben tervezgetett szabadságunkat nem szeretnénk kellemetlen környezetben eltölteni. Mivel a nyárhoz egyértelműen hőség, és nagy meleg társul, ezért érdemes a kora reggeli, vagy esti órákat kihasználni, ekkor a napközben körbejárt helyek egész más színekben pompáznak. Tengerparton futni, és közben csodálni a káprázatos naplementét, ezt mindenkinek ki kéne próbálni! Plusz motiváció, amikor elkapod a nyugágyon terpeszkedő turisták irigylő pillantásait…

3. Ha van edzésterved, nem kell kihagynod egy hetet

Jócskán beindult a versenyszezon, minden hétvégén országszerte legalább 10-15 futóverseny közül lehet válogatni. Mindegy, mi a cél, 10 km július közepén, vagy egy őszi félmaraton, a felkészülést időben el kell kezdeni. Több futó használ ezért jól követhető, szigorú, vagy kissé lazább edzéstervet, melyet nem szívesen szakít félbe. Úgyhogy a vakáció sem lehet kifogás! Ha a tervből egy edzés kimarad, az még nem jelenti a világ végét, de nem érdemes többet elhalasztani, mert ennek kárát a kiválasztott versenyen úgyis érezni fogod!

4. Közös program a családdal, barátokkal

Nyaralás alatt is futniYOŐszintén szólva kissé kételkedve nyugtáztam férjem futásra vonatkozó kezdeti lelkesedését: elcsomagolta sportcipőjét, és kijelentette, hogy csatlakozik hozzám, amikor futni megyek. És tényleg! Több éve nem futott, de végig tartotta az én kis kocogó tempómat. Igazán romantikus esti programlehetőség. 🙂 Ha barátokkal utazol el, érdemes náluk is bepróbálkoznod, mert amellett, hogy jól szórakoztok, együtt vagytok, és sportoltok, ezzel még az esti vacsit is lemozogjátok!

5. Kóstold meg nyugodtan a helyi ételkülönlegességeket!

Hiszen ha elmész futni, legalább egy részét azonnal el tudod tüntetni. Persze nem mindegy, hogy milyen specialitást próbálsz ki, és mennyit eszel belőle… A házi készítésű, cukorszirupban tocsogó baklavából szerintem már egyetlen falattól is híztam egy kilót… De így, nap végén még motiváltabban indult a kalóriák égetése.

Mielőtt összekészítenéd a futócuccaidat a nyaralásra, olvasd el Gábor cikkét arról, hogy mire érdemes figyelni a nagy melegben!

Ha további tanácsra lenne szükséged, kérdésed van a futással kapcsolatban, vagy szívesen találkoznál blogíróinkkal, szeretettel várunk június 24-én a Velence Korzón, I. Blogíró-olvasó találkozónkon. Bővebb információért és regisztrációért ide kattints!

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​