Új célok, nagy álmok, izgalmas program

Futni nehéz, főleg elkezdeni. Legalábbis számomra a legnehezebb az volt, hogy egyáltalán belevágjak. Se futócuccom, se tapasztalatom. Hát felkaptam egy melegítő mackót, és elindultam a közeli sportpályára. Ez történt nagyjából 4-5 éve. Ma már nem igazán futok rendszeresen, más mozgásformákra tértem át, nem vagyok fanatikus egy sport iránt sem. Minden héten mozgolódok, de sosem biztos, hogy ugyanazt a sportot űzöm. Egy óriási kihagyás után azonban most úgy döntöttem, újra futni kezdek.

Először is töredelmesen bevallom, hogy én borzasztó ügyetlen vagyok minden sporthoz. Jártam ám én úszni is, hátha bejön, imádom is, néha napján elmegyek az uszodába, de inkább csak kalimpálok, mint úszom. Próbáltam a jógát is, de kabaréba illő, amit csinálok, ám ettől függetlenül mai napig művelem, és nagyon jót tesz a derekamnak egy fárasztó, munkával töltött nap után. Persze súlyzóm is van, meg szobabiciklim, használom is, de az igazi utcai kerékpáron viszont rettenetesen félek. Igen, félek biciklizni. Azonban mindennek ellenére egy dolog pozitív, megpróbálom és igyekszem.  A sport mindenkié, ha nem vagyunk ügyesek, akkor is az egészségünket szolgálja. Heti kétszer 30-60 percet mozogjunk, még ha úgy is nézünk  ki az uszodában, mint aki épp eltévedt, és vízbefulladni készül.

Miért jó?

Mindenképp érdemes mozognunk, mert a mozgás jelentősen emeli a növekedési hormon szintjét, ez fokozza a fehérjék szintézisét, és növeli a zsírok felhasználását. Csökkenti a fájdalomérzetet, a vérnyomást és a nyugtalanságot, valamint segít az eufória érzés megteremtésében. Hatására férfiaknál a tesztoszteron szintje is megemelkedik, növeli az izomtömeget, csökkenti a testzsír arányát. Nőknél az ösztrogén szintje nő meg tőle, mely hasonló hatást fejt ki. Javítja a hangulatot, segít megkötni a káros szabadgyököket, ezáltal gátolja az öregedési folyamatokat. Sportolás közben növekszik bennünk az adrenalin szintje, mely fokozza szénhidrát és zsírfelhasználást, ez pedig növeli a szervezet energiaszintjét. Az inzulinszint mindeközben csökken, ez pedig a kettes típusú diabetes kezelésében is igen hasznos. A glukagon szintje is megemelkedik, melynek termelődési helye szintén a hasnyálmirigy, feladata pedig, hogy megakadályozza, hogy a vércukorszint túlzottan, akár életveszélyes mértékben lecsökkenjen.

Tehát most, hogy átbeszéltük a sport jótékony hatásait, elárulom, hogy nagy terveket tűztem ki magam elé. Nem is tudom, hogy gondoltam, de ambiciózus vagyok! Félmaratont szeretnék futni! A blogíró csapat néhány tagja idén már megtette ezt a távot, és beszámolt a felkészülésről, valamint természetesen  a nehézségekről, erről olvashattok az összefoglalóban. A kis csapatról példát véve, óriási kihagyás után, én is szeretném lefutni azt a bizonyos  21 km-t. Tudatában vagyok, hogy sok munka vár rám, és nem lesz hozzá elég heti 2-3 edzés.

Hogyan tovább?

Régen, amikor rendszeresen futottam, elintéztem annyival, hogy jó lesz egy mackónadrág is, meg egy sportcipő, amit már úgyse hordok. Minek ide futócipő… Nagyjából heti 3-4 alkalommal futottam 2-3 km-t, nem sok, de akkor még nem volt célom a félmaraton sem. Azért azóta sokat tanultam, és kell egy futásra tervezett cipő ahhoz, hogy sérülésmentesen, és helyesen futhassunk. A megfelelő lábbeli támasztékot ad, és csillapítja az ütéseket, ezzel védve a térd, és bokaízületeket. Ezért a napokban megtettem az első lépéseket a céljaim felé, és beszereztem a csömöri áruházunkból egy aszfaltra és terepre is használható Kalenji one grip futócipőt. A lábbeli csodaszép, kényelmes, és még az ára is kedvező volt, mindössze 6990 Ft az általam választott topánka. Persze azzal tisztában vagyok, hogy  ezt a modellt nem a maraton lefutására tervezték.  A kezdetekhez, vagy hobbi szinten futóknak viszont tökéletes.

Azt, hogy hogyan haladok a céljaimmal mindenképp megírom majd a blogon, viszont ha igazán profi,  futással kapcsolatos tanácsokra vagytok kíváncsiak, vagy élménybeszámolókat olvasnátok blogíróinktól, mindenképp nézzetek szét a futás menüpont alatt!

Nagyon hosszútávú a célom és nagyon izgatott vagyok, de ami még izgatottabbá tesz az a blogíró-olvasó találkozó! Június 24-én találkozhatunk a Velence korzón.  Lesznek sport programok, többek között futás is, amin én is szeretnék részt veszek az új cipőmmel, és remélem futunk egy jót együtt. Sosem voltam még csoportos futáson sem, rettenetesen izgulok.  Lesz felállítva egy egészség sarok is ahol szintén találkozhatunk. Jó kis programnak ígérkezik, gyertek el mimnél többen.

György Friderika

György Friderika

Nem voltam sportos alkat, sem fitt. Viszont ahogy felnőttem, elvégeztem a főiskolát és biológusként kiszabadultam a világba: egészségorientált lettem. A... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​