Idén nyáron átúszom a Balatont! – 35. Balaton átúszás

Évente egyszer bárkinek lehetősége van, hogy biztonságos körülmények között átússza a Balatont. Azonban erre is alaposan fel kell készülni. De hogyan is? Ebből a cikkből kiderül!

Mindjárt itt a nyár, és ezzel együtt a jó idő is. Mindenki gőzerővel tervezi már a nyaralást, a programokat a családdal, és a barátokkal. Mint minden nyár, ez is nagyon gyorsan el fog telni, ezért már most célszerű egy kis bakancslistát készíteni erre a pár hétre. Ha szeretnél idén egy kis kihívást, akkor már most írd be a naptáradba: Július 1. – Balaton átúszás. Bár a távja “csak” 5200 méter, ehhez is kell jókora állóképesség! Néhány fontosabb tudnivaló az eseményről:

Időpont: 2017. július 1. Tartaléknapok: július 2., július 8., július 9., július 15., július 16.

Táv: 5200 m, Révfülöp és Balatonboglár között.

Start: A révfülöpi kikötőből, folyamatosan, 7.30-13.00 között.

Ha lassabban úszol, indulj az elsők között! A részvétel feltétele egy hónapnál nem régebbi, az eseményen való résztvételt engedélyező orvosi igazolás, mely akár a helyszínen is beszerezhető, de a hosszú sorbanállás elkerülése érdekében javasoljuk az igazolás beszerzését egy korábbi időpontban.

A start előtt két órával érdemes enni, hogy legyen elegendő energiánk úszni. Úszás előtt a zsíros, fűszeres ételeket ajánlott elkerülni, a kezdés előtt egy órával pedig már semmivel sem szabad a gyomrunkat terhelni.

Mit vigyél magaddal a rendezvényre?

Folyadékot, ételt, füldugót, utóbbit az erős hullámok miatt érdemes használni, főleg, ha érzékeny a füled. Úszósapka használható, de nem kötelező.  Jól jön az úszószemüveg, a naptej pedig erősen ajánlott, hiszen a vízben is ugyanúgy le lehet égni, mint a  szárazföldön. Törölközőről, papucsról se feledkezzünk meg!

A rendezvényre való sikeres felkészülés érdekében érdemes előtte többször lemenni az uszodába. Az első alkolmmal inkább rövidebb távokban gondolkodjunk, és ha már jobb kondícióban vagyunk, egyre hosszabb távokat tudunk majd leúszni, egyre több időt tudunk egyszerre a vízben tölteni. Egy 30 perces edzés kezdetnek megfelelő, a tempó Neked legyen kényeles, majd idővel próbálj meg mindig egyre nagyobb távokat megtenni, rövidebb pihenőkkel. Aki jól tud úszni, és jó kondicióban van, annak is érdemes előtte 2-3 nappal rászánni az időt, és  teljesíteni  egy hosszabb távot.

Természetesen első a biztonság – ezért 20 – 30 méterenként motorcsónakok és vitorlások biztosítják az útvonalat, tehát ha váratlan kellemetlenség adódna úszás közben, bármikor ki lehet mászni a vízből. A partra érve ételt és italt kapnak a résztvevők. A kijövetel után fontos a folyadékpótlás, a rosszullétek elkerülése érdekében. A szervezők által biztosított nylontáskában a minimális ruházatot átszállítják, és azt a célbaérkezés után a célterület mellett felállított raktárbázison átvehetik a résztvevők.

Sokszor az egész család nekivág a versenynek a gyermekekkel együtt. Kihangsúlyoznám, hogy nem uszodai, hanem élő vízről van szó, aminek olykor nagy szélben, nagy sodrása van! Fokozzottan figyeljünk ezért a gyermekekre és a gyengébb úszókra!

Július 1-én talalkozunk ! Jó felkészülést! További információk.

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​