Kiegészítő sportok – Szükség van rájuk, vagy feleslegesek?

Elég önmagában a rúd ahhoz, hogy fejlődjünk, vagy szükség van más kiegészítő sportra is? Kondiba járjak? Futni kellene? Jógázzak? Lássuk, hogy is megy ez!

Gyakori kérdés, hogy mitől erősödünk ennyire, hiszen ez nem elég komoly sport ahhoz, hogy ennyit formálódjunk. Nos, én bő 2,5 évig nem edzettem mellette semmit! Az elmúlt időszakban azonban elkezdtem ismerkedni más-más mozgásformákkal is. A kíváncsiság mellett az is közrejátszott, hogy nem mindig tudtam megteremteni az időt arra, hogy részt vegyek egy-egy órán. Így történt, hogy nekiálltam futni és kondiba járni.

FutniYo

Első versenyem után...futniYo

Első versenyem után…futniYo

 A futástól elsősorban állóképesség növelést vártam, na és persze tökéletes a stressz levezetéséhez. Heti 1-2 alkalommal vágok neki a km-eknek, hiszen futniYO. Elsősorban a terepfutást preferálom, mivel az aszfalttal a mai napig sem ápolok túl szoros barátságot. Számomra  nagyon monoton, míg az erdő annyi szépséget rejt magában, hogy már azért a látványért, levegőért is érdemes kimozdulni. Mikor nem tudok szabadtéren sportolni, az áruház kis konditermében látogatom meg a futópadot, és hozzá beiktatok némi erősítést is.

Jóga, hogy a lélek is rendbejöjjön.

Igen, egy nehéz nap, hét, hónap rá tudja nyomni a bélyegét az ember hangulatára. Egy ilyen időszak után látogattam el életem első jógaórájára, ahol elkezdtem megismerkedni a befelé figyeléssel. Sokan úgy gondolják, hogy nem valódi sport, hiszen “csak nyújtás és meditáció”. Nos tény, hogy elősegíti a hajlékonyabbá válást és megtanít arra, hogy kikapcsolj, de az izmokat is rendesen megdolgoztatja. Mikor az óra kezdete után 15 perccel már remegnek az ember karjai egy-egy póz megtartásánál, eléggé átértékelődik ez a gondolat. Illetve a helyes légzés megtanulása is igazi kihívás, főleg ha össze kell hangolni a gyakorlatokkal. Szóval emberek, ez igenis egy kemény sport!

Légtorna? Az mi?

Silken

Silken

A légtorna lényegében testvérsportja a rúdfitnesznek. Akrobatikus-, erő-, és hajlékonysági elemekkel tarkított edzéseken, különböző eszközökön gyakorolhatunk pl. hammock, silk, vagy karika. Ezek ismerősek lehetnek a cirkuszi artisták előadásairól is! Nagyon sok rudas próbálta ki ezeket az eszközöket, ajánlom bátran mindenkinek! Egyrészt van némi hasonlóság köztük, másrészt mégis valami újat ad. Érdemes kihasználni a különböző workshopokat is, ha van rá lehetőség, mert rengeteg motivációt tud adni, illetve egy kis betekintést nyújt, hogy hogyan is működnek más stúdiók órái, más eszközök. Minden tanár más és más, mindig tanul tőlük valami újat az ember. Illetve az új ingerek új löketet is adnak az edzésekhez.

Nos,  ezek lennének az én kis kiegészítőim, amiket viszonylag rendszeresen űzök. Na persze hobbi szinten érdekel más is, pl. kerékpározás, síelés. Összességében véve, nem feltétele a rúdsportnak, hogy mást is végezzünk mellette, de nem árt, ha így teszünk. Egy-egy sérüléskor vagy ha kicsit elhagy a lendület, de nem akarsz felhagyni a mozgással, akkor jól jön, ha másban is érdekelt vagy. Számomra is rengeteget segítettek ezek a sportok a regenerálódásban!

Szóval, ha engem kérdezel, hogy érdemes-e mást is edzeni, én azt mondom, bátran vágj bele!

Szép Alexandra

Szép Alexandra

Rúdsport, rúdtánc, rúdfitnesz... Az egyik legmegosztóbb sport hazánkban. Igen, sport, a maga nehézségeivel, kihívásaival, sikerélményeivel, kudarcaival. 2 és fél éve... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​