Régi menő a szobafitnesz – Avagy miért is szeretünk mi annyira otthon edzeni?

Mert bizony szeretünk. Több kutatás és az ismerősi körömben végzett alapos megfigyeléseim alapján levontam a következtetéseket: bírjuk ezt az otthonizzadást.

Töredelmesen bevallom: Schobert Norbi homokos tengerpartos vidije volt az első, majd őt követte Béres Alexandra, sőt! Még Bíró Icára is nyomtam, de Rubint Réka gyakorlatsorait ma is használom. Az ő szárnybontogatásaikból indult itthon, ma  pedig már egész iparág épült  az otthoni edzésre. A repertoár széles: edzők, edzésprogramok garmadája, videók és számtalan ötlet, hogy hogyan dobd fel az otthoni edzésedet.

A szakdolgozatom leadási határidejének közeledtével exponenciálisan csökken a szabadidőm, így a húsvéti bezaba után én is elővettem az otthoni polifoamot. Madonna felteker, kanapé eltol és indulhat a buli!

Ha pedig esetleg kételkednél, hát elmondom, miért is tök jó.

  1. Időhatékonyság – Level: 10.000

Ja, hogy neked ma csak nettó 25 perced van mozogni, de a konditerem/aerobikóra/futópálya már önmagában 20 percre van? Sebaj! Edzésvideók ezrei ömlenek az arcodba, csak győzz válogatni!

  1. Olcsó

Egy kondibérlet árával tuti, hogy vastagabb marad a pénztárcád. Meg végül is, az idő is pénz, szóval ne lepődj meg, ha ezentúl sokkal több mindenre jut majd ez is, az is.

  1. Csak lazán

Tuti, hogy te sem Under Armourban nyomod otthon a felülést, engem ne akarj átverni. Mackófelső, cicagatya vagy fölé csak egy sportmelltartó.

  1. Zene

Amit akarsz, amilyen hangosan akarod (majdnem). Vagy legyen csend. De nagyon csend, mert néha az sem rossz.

  1. Énidő

Lehet, hogy én vagyok néha antiszociális, de azért néha olyan jó, mikor senki nem beszél hozzád, nem kér és nem utasít. Sem a munkatársad, sem a családod, sem az edző, sőt… nem dobálja melletted a 120 kilós izompacsirta a súlyokat, békén hagynak a barátkozó kardiósok is, mert ez a kis idő, a te időd, önmagadra.

  1. Azt és ahogy akarod

Ha te épp egy brutál HIIT-re vágysz, akkor azt. Ha egy átmozgató zumba esne jól, akkor azt. Ha a reggeli meeting óta csak egy 40 perces jóga jár a fejedben, akkor tedd azt! Nem kell igazodni senkihez, nem kell várni a gépekre. Indíthatsz videót, letölthetsz edzésprogramot vagy akár kis rutinnal össze is állíthatsz egyet.

  1. Igenis hatékony

Ha csak heti egyszer kiegészítésként, vagy heti többször a rendszeres sportolás jegyében, de megéri csinálni. A csoportos órák kedvelőinek, vagy a konditeremben edzőknek is jolly joker. Bármi közbejöhet, ami miatt nem tudsz elmenni, de ha van egy kis időd, megoldhatod otthon.
Ne feledd, sportolni jó! Tedd önmagadért, ha úgy tetszik, 20 cm-re a kanapétól!

Következő cikkemben pedig megosztom veletek az én kedvenceimet: gyakorlatokat, videókat, applikációkat, amik nekem beváltak.

Köbli Hanna

Köbli Hanna

Szívesen írnám, hogy már gyerekkoromtól fontos szerepet tölt be az életemben a sport, de sajnos egyáltalán nem. Általános iskolában a... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​