Küzdelmem a kifogások ellen – A rúdon túli világ meghódítása

Mire gondoltam? Mindennapjaink részét képezi. Mindenre van minimum egy, de inkább több opció. Meggátolja a fejlődésünket, a szabadságunkat. Boldogtalanságot eredményez. Ez lenne: a kifogás. Beszélgessünk róla kicsit bővebben.

Kifogások és nyafogások:

Mint már többször is írtam, nekem is bőven volt belőlük és a környezetemben is ezerfélével találkoztam már. A világ talán legegyszerűbb dolga, hogy kifogásokat gyártsunk és ne kelljen véletlenül sem egy kis erőfeszítést tennünk a boldogabb, eredményesebb élet felé. Aztán persze jönnek az elégedetlen gondolatok, hogy semmi sem jön össze…. Na persze, ha jobban belegondolunk, akkor látjuk, hogy sokszor mi állunk a saját kiteljesedésünk útjában.

Az én kifogásaim:

Az alaphelyzet nálam a lustaság volt minden körülmények között. Mindenre rá lehet húzni: tanulás, bevásárlás, takarítás, felújítás, munka, látogatás és sport. És persze a rossz idő is közbejöhet. Aztán ott van az éhség, fáradtság, izomláz, közösségi oldalak vég nélküli görgetése… Mindig van valami. A sok kifogás miatt végül már nincs kedve az embernek egy csepp erőfeszítéshez sem az ügy érdekében. Marad a keserű beletörődés, mások irigylése, amit lenéző köntösbe bujtatnak: Nézd már a bolondot, reggel 6-kor 5 fokban futni megy!

Egy kis kóstoló más mozgásformából nagyon motiváló lehet.

Elkezdtem tudatosan figyelni az ilyen szituációkra. Mikor valaki megkérdezte, miért nem szeretnék mondjuk futni egyet vele a friss levegőn, végigvettem szépen, miért is nem. Nem megyek mert túl jó a levegő, túl egészséges, napfény éri a bőröm, jó társaságban sportolhatok? Tehát miért hagynám ki?

Ma már jobban kihasználom a szabadidőmet. Az egy órás ebédszünetemből legalább 20-30 percet mozgásnak szentelek. Futok egy keveset futópadon, ami számomra nagy kihívás volt mellesleg, mivel a futás volt az egyik legnagyobb mumusom. Az évenkénti 2 db 2 km-es kötelező torna órai szenvedéseim mindig fulladással értek véget, így nem lopták be magukat a szívembe. Ezt leküzdve, most heti 2-3 alkalommal kiegészítem a rúdsportot ezekkel a kis ebédszüneti 2 km-es futásokkal, így rádolgozva az állóképességemre. Aztán jöhet még 15 perc erősítés, hogy az elmúlt hónapok kihagyását is kiküszöböljem. Ugyan nem világmegváltó edzések ezek, de nekem pont erre van szükségem. Végre kiszakadok egy kicsit a monotonitásból és élvezhetem a mozgás örömét.

A rúd órák mellé újra beiktattam a nyújtásokat is, hogy végre tegyek is azért a sokszor megálmodott spárgáért. Legalább heti 2 alkalommal beiratkozom rúdfitneszre és mellette alkalomadtán légtornát is igyekszem beiktatni. Az otthoni edzés még mindig nehézségeket okoz, de igyekszem ebben is fejlődni. Sőt, elmondhatom magamról, hogy még a jógával is elkezdtem ismerkedni, hogy bővítsem az ismereteimet, új nyújtó gyakorlatokat és meditációt tanuljak, ami valljuk be, a mai rohanó világban nagy ajándék.

Ugyan még nincs lehetőségem kerékpárral a munkába járni (a rövidtávú terveim között szerepel), de a buszozásról már teljesen lemondtam. Inkább sétálok 40-50 percet és élvezem a szép tavaszi időt, a friss levegőt és a napfényt. Pedig lehetne kifogásom, hiszen a napi 8 órás munkaidőmet nagyrészt talpon töltöm. Ennek ellenére naponta 7,6 km-t sétálok az oda-vissza utamon.

A következő projektem a terepfutás rendszeresítése! Az elindulásomat kedves blogos kollégáim és közvetlen munkatársaim ihlették. Ajánlom mindannyiótok figyelmébe az írásaikat, rám is nagy hatással voltak! #futniYo

Most, hogy ezt elolvastad: Mi a Te kifogásod?

Szép Alexandra

Szép Alexandra

Rúdsport, rúdtánc, rúdfitnesz... Az egyik legmegosztóbb sport hazánkban. Igen, sport, a maga nehézségeivel, kihívásaival, sikerélményeivel, kudarcaival. 2 és fél éve... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​