Miért az úszást válaszd?

Az úszás az egyik olyan sport, amit kortól, nemtől, súlytól, képzettségi szinttől függően bárki elsajátíthat. Emellett az áldott állapotban lévők, a túlsúllyal küzdők és a fogyatékkal élők is élvezhetik ezt a sportot. Temérdek előnyéről mesélek most.

Magyarországon az egyik legeredményesebb sportág a mai napig. Az úszáshoz, a kerékpározáshoz és a futáshoz hasonlóan a magas állóképességet igénylő sportotok közé tartozik. Az orvosok is gyakran ajánlják, mivel számos pozitív hatása van:

– Az úszás megmozgatja a test összes belső izmát, növeli az állóképességet és mozgékonyságot. Az úszás tízszer hatékonyabb, mint az edzőteremben végzett testmozgás.

– Mivel a test összes izmát megmozgatja, javítja az erőnlétet, pozitívan hat a szív- és érrendszerre.

– Úszás közben nyúlnak az izmok, melyek a gerincnek stabilitást biztosítanak, ezáltal segít a gerincproblémákkal küszködőknek.

– Csökkenti a stresszt: úszás során rengeteg endorfin, azaz boldogsághormon szabadul fel, ezáltal úszás után nyugodtabban és boldogabban folytathatjuk a napunkat .

– Az úszás kiváló választás, ha valaki fogyókúrázni szeretne. Mivel a víznek nagy az ellenállása 1 óra úszással akár 500 kalóriát is elégethetünk. A versenyúszók 1 óra úszással akár 900 kalóriát is  képesek elégetni. Tehát minél keményebben edzel, annál több kalóriától szabadulsz meg.

– Feszesíti a testet. Úszás közben minden izomcsoport dolgozik, még az ízületeid is, főként a vállad és a törzsed. Ettől a folyamatos mozgástól a tested rugalmassá válik.

– Nem csak fizikálisan, de szellemileg is erősít: miközben úszol odafigyelsz a technikára, a levegővételre. Ez bizonyítja, hogy nagyon sok élsportoló a tanulásban is jeleskedik.

Nem utolsó sorban ebben a sportágban elenyésző a sportsérülések és a túlterhelés valószínűsége. Ha elkezdesz úszni először csak kisebb távokat kell megtenned, majd ahogy javul az állóképességed, úgy tudsz majd egyre hosszabb távokat megtenni. Emellett bármikor megállhatsz pihenni és olyan tempóban úszol,  amilyen tempó neked kényelmes. Kiválaszthatod a Neked megfelelő úszásnemet.

Ha szeretnéd szellemi teljesítményedet növelni,  nagyobb állóképességre szert tenni, a hosszú munkanap után kikapcsolódni, levezetni a stresszt vagy csak az egészségedért tenni egy kicsit, akkor a vízben a helyed.

Grécs Vanda

Grécs Vanda

Hétévesen kezdetem el úszni, tizenegy évig űztem versenyszerűen. Később sajnos abbahagytam, mert az időmbe nem fért bele a napi két... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​