A bicikli mellé néha bokasúly meg kézisúlyzó is dukál- avagy mi is az a spinkondi és spinracing?

Röpködnek a mínuszok, ilyenkor általában a biciklink is a garázsban pihen, de azért nem kell hónapokra lemondani a tekerésről. Szinte az összes fitneszterem órarendjében megtaláljuk a spinning vagy spinracing órákat. Népszerű, zsírégető, csoportos, zenés, állóképességnövelő terembicózás. Kell ennél több? De azért mégsem árt odafigyelni, hogy pontosan milyen órára is fizetünk be.

Minden edző és minden óra más és más. Ha ugyanazon a néven fut, akkor is, de ha ráadásul a nevében is van különbség, akkor meg főleg!

Kisvárosból nagyvárosba, így egyik spinning óráról a másikra kerültem. Vagyis mégsem, mert az egyik valóban spinning volt, a másik már spinracing. De mi is a különbség?

Az előző cikkemben már írtam a spinningről, mint kifejezetten hatékony kardió edzésmódszerről. Ebben nincs is különbség, a spinracingről is elmondható ugyanez. Mindkét edzésforma teremben, kerékpárokon, zenére történik, de azért mégis vannak alapvető eltérések.

Spinracing esetében nagy hangsúlyt fektetünk a teljes test átmozgatására. Szóval ne lepődj meg, ha a feneked mellett másnap a karodban is izomláz lesz, mert itt erősítjük a láb és farizmokat, de bevonjuk a felsőtestet, karhajlításokat végzünk. A zene szerepe is más. Spinning esetében zene mellett tekerünk, spinracingen viszont a zene alapvetően meghatározza a gyakorlatok jellegét, ütemét. Edzés során tudatosan irányítjuk a légzést,  annak intenzitását. Néhány ismerősöm elzárkózik az aerobikos gyakorlatokkal felturbózott tekeréstől, nekem viszont nagyon tetszik, ha tehetem, inkább ezt az edzést választom.

Sok órán voltam már, azt gondoltam, tudom már mire számíthatok, ha meglátom a spinning biciklit.

Aztán Evelin a 15. percben leszállított minket a bicóról…

Megint új hely, új edző, aki bizony a 15. percben hopp, leugrott (vele együtt persze mindenki), én meg csak pislogtam, hogy most mi történik. Túl sok időm nem volt a pillázásra, ment a guggolás ezerrel. Ha eddig csak kicsit fájt volna, akkor most nagyon fog. A víz ömlik mindenkiről, ég zsír  a javából! Jónéhány gyakorlat után újra vissza a bicóra, hegymenet, állva tekerés, majd szakaszos kiállások; négyet fent, négyet lent, visszatértünk a szokásos spinning gyakorlatokhoz. Aztán tíz  perc múlva megint leszállás, másodszorra nekem sem vesznek el értékes másodperceim a csodálkozással, azonnal kezembe kapom a súlyokat és dolgozhat a bicepsz! Energiám fogytán, de – elnézést mindenkitől- engem megnyugtat, hogy nem csak én tolom a magasba rákvörös fejjel a
súlyzót. Szakad a víz mindenkiről, pedig egy helyben állunk. De nem sokáig: újra fel! Lábat becsatol, ellenállást beállít, utolsó percek a kétkerekűn.  A végére egy laza (nem) hasazás a földön, mert anélkül senki nem mehet haza.
Na ez a spinkondi, csak hogy teljesen kimaxoljuk a témát. A kedvencem. Egy pillanatig sem tudod megunni, erősítés és tekerés felváltva, minden izomcsoport megdolgoztatva.

A paletta színes, bízom benne, hogy így már könnyebb lesz a választás. Tekerésre fel!

Ha egy jótanácsot elfogadsz: bármelyik edzésre is mész, a kulacsod és a törölköződ ne felejtsd otthon!

Köbli Hanna

Köbli Hanna

Szívesen írnám, hogy már gyerekkoromtól fontos szerepet tölt be az életemben a sport, de sajnos egyáltalán nem. Általános iskolában a... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​