Olcsó játék nagy gyerekeknek

Hol is hagytam abba? Ó igen! Az a bizonyos hét, amikor is kiderült, hogy a dél-francia aszfalton ritkaságszámba menő úthibák színvonalával ér fel a hazai csúcsminőségű flaszter, és hogy az Esterel sziklakertjei mekkora élménybringázásra adnak lehetőséget… de nem erről szeretnék most áradozni, hanem azokról az újdonságokról, melyeket a következő évtől találhattok meg áruházaink showroomjaiban, a teljesség igénye nélkül.

Ahogy megszokhattuk, ruházatban továbbra is erős a kínálat.

Az alapanyagokat ugyan nem nagyon van már hová fejleszteni, viszont technikai partnerünkkel, az FDJ névre hallgató ProTour csapattal évekre visszanyúló együttműködésünk mindig meghozza gyümölcsét. Új szabások, új színek, és jövőre végre a hegyikerékpáros darabok is ütős designt kapnak.

DSC_0428Aki eddig az aero sisakokat hiányolta polcainkról, annak jó híreket hozok. Sok hosszú, szélcsatornában eltöltött óra után elkészült az Aerofit 900 névre hallgató sisakunk, mely M-es méretben mindössze 230 grammot nyom, így felveszi a versenyt bármely világmárka termékével.

DSC_0663Országúti fronton a választék két szélsőértéke kavarja fel a vizet: elérhető lesz egy nagyon belépő szintű(és árú) gép, elsősorban városi nyúzásra optimalizálva, 700×32 gumikkal, egy tányéros, hét sebességes váltóval(48 x 14-34), alu vázzal.

A már versenyhasználatra is alkalmas vékony gumisok közül nem is annyira a már jól ismert karbon modellek voltak azok, melyek megdobogtatták a szívem, hanem az idei kínálatból Ultra 700 AF-ként ismert alumínium vázas modell. Ez jövőre a Shimano 105-ös szett mellé megkapja a Mavic Aksium kerekeket, így válva még vonzóbbá az árérzékeny,  de teljesítményorientált felhasználók számára. Az ár persze kozmetikázásra szorul emiatt, de még így is kiváló ár-érték arányt kapunk. A fékhíd nélküli támvillának köszönhetően parádésan simítja a rázósabb részeket, melyekkel itthon szoros ismeretséget vagyunk kénytelenek ápolni. A fenti megoldás miatt a láncvillára száműzött hátsó fék viszont a direct mount( a féktest karjai külön-külön, közvetlenül  rögzülnek a vázhoz, hasonlóan a v-fékekhez) megoldásnak köszönhetően még hatékonyabban képes végezni  a munkáját.  Mellesleg, ugyanennek a váznak az Ultegra szettel szerelt változata kiváló értékelést kapott egy ismert szaklapban.

DSC_0403

Városi kerékpárjaink gyökeres változáson mennek át, külön férfi és női vázas verziókat dobunk piacra, valamint a színek is igazán mutatósra sikerültek.

Régi-új ismerősként köszönthetjük a jelentős ráncfelvarráson átesett Riverside nevet viselő családot, mely a crosstrekking gépeket keresők igényeit fogja lefedni. Egy tányéros (de a hátsó sornak köszönhetően elegendő áttéttartománnyal bíró) hajtóművekkel, acél, illetve a magasabb szintű verziókon nagyon jól eltalált aluvázakkal, kényelmesen sportos geometriával csábítanak egész napos túrázásra, szinte bármilyen terepen. Bevallom, bár szívem a sokkal vastagabb gumis vasak felé húz, ezek a bringák voltak a legizgalmasabb tesztalanyok, hiszen a nyilvánvalóan morcosabb gépeket igénylő ösvényeken is megbízhatóan teljesítettek, a kerékpárt rutinosabban kezelő használó a legváltozatosabb talajviszonyok között is el tud velük boldogulni.

DCIM100MEDIAVégül a hegyikerékpárokról: megújult „össztelós” sportmonti kínálatunk igen korszerűre sikerült, első találkozásunknál a vázak formájából ítélve drágább felszereltségű gépekre számítottam.

A 650b méretű kerekek egyeduralkodóak lettek nálunk e műfajban, ahogy tavaly, úgy idén is ráébresztve, hogy saját 26″-osom bizony nem is mászik annyira gördülékenyen…

DSC_0652A Rockrider 560-as váltórendszere 2×10 sebességesre soványodott, a megcélzott vásárlóréteget ugyanis már rég nem kell meggyőzni a 3 tányéros rendszerek feleslegességéről, ha kizárólag terepsport, ami miatt a gépet megvásároljuk. Sőt…

Cross country és all mountain kerékpárjaink csak és kizárólag a Sram által piacra dobott 1×11 sebességes váltórendszereket kapják meg, a belépő szintű NX, és az egyel magasabb(de még mindig jó ár-érték arányos) kategóriát jelentő GX szett személyében. Ezen rendszerek előnyeiről (és esetleges hátrányairól) egy későbbi bejegyzésben fogok értekezni, stay tuned!

 DSC_0544Nos, dióhéjban ennyit a várható újdonságokról. Külön bejegyzést érne akár egy-egy külön darab, de maradjanak meglepetések is, melyeket a boltjainkba belépve, illetve honlapunkon fedezhettek majd fel, mikor jövőre megjelennek a legújabb játékszereink. 🙂

Nagy Gábor

Nagy Gábor

Gyermekkoromban megérintett a forgó kerekek giroszkópikus hatása , a kétezres évek közepe óta pedig inkább életmódnak tekintem a bringákhoz fűződő... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​