Beszéljünk a tabukról!

Arra gondoltam, hogy megírom az első posztot, ami őszintén tárgyal olyan sarkalatos, a fit életmódhoz és testedzéshez tartozó témákat, amikről soha senki nem beszél. Pedig nem csak a fit, feszes test és egy alapvetően jó egészségügyi állapot jár ezzel a sporttal, hanem sok, homályba vesző apróság is.

Nbreathe bra_ energy plus leg [8352423,8351865]tci_scene_a01.jpg[-1_-1xoxar]őként először a nőies problémákról írok. Mell és fenék. Hallottam már sok, jóindulattól fűtött megjegyzést versenyző csajok képeit vizslatva: ”na, hát sokat ér a kidolgozott test, ha nagyobb ciciket kell mellé csináltatni”. Vagy: „rajtam inkább legyen zsír, de a mellem maradjon meg”. Le kell szögezni: a mell a gyakori edzéssel, testépítéssel okvetlen kisebb lesz. Tévhit azonban, hogy ezt az edzés okozza. A diéta miatt van. A mell a mirigyes állományától eltekintve jórészt zsír. A legszerencsésebbek az alapból vékony lányok, akiknek a testén kb. sehol sincs zsír, csak a mellükön, míg vannak olyanok, akik jelentős túlsúllyal is lehetnek kis mellűek. A diétától, akármekkora melled is van, csökkenni fog a mérete. Ezzel nincs mit tenni.

Aztán ott az alsótest. Egy izmos combú, fenekű lány nadrágvásárlása néha nehézkesebb lehet. A sűrű edzések után a legtöbb konfekció nadrág nagy derékban, vagy nagyon kicsi csípőben. Leggingsek, jeggingsek viselete a tuti, de azokat nem lehet minden alkalomnál viselni. Néha az az érzésem, hogy izmos, testüket építő, formás idomokkal rendelkező nőknek nem kifejezetten gyártanak nadrágot. Bár elnézve a modelleket a kifutón, nem meglepő, hogy milyen szabásvonal az alap.

packshot-2c-5e-2c5e7ed126e748e794b6877e977ff20a-spidid-1910051[8352433]tci_scene_003Ha már ruhavásárlás: hátukra izmokat építő hölgyek nehezebben fognak inget találni. Feszülhet a hátadon vagy elállhat deréknál. A hátizom a hónaljszőrtelenítésnél is fura szitukat eredményez nálam is: ott, ahol régen nem voltak akadályok, most a fejlődő hátizomnak hála, gödrök és egyenetlenségek vannak.

Tovább megyek: emésztés és kiválasztás. Egy nem tudatos életmódot folytató ember veséje sivatag és napokig nem tölt el huzamosabb időt a mellékhelyiségben. A sport és kiegyensúlyozott táplálkozás ilyen szinten is rendszeressé teszi az életet. A gyorsabb, de jobb működésű emésztőrendszer sokszor logisztikai átszervezéseket okozhat egy-egy programnál.

És a legtabubb tabu a végére: a testformálás néha nehéz. Néha pocsék. Nem kell elhinni, hogy mindig lesz kedved edzeni, mert van, hogy nem lesz. Sokszor unottan fogod végignyomni a teremben az órákat, mert a lelkiismereted azt diktálja. Máskor el se mész, mert olyan is van, hogy nincs kedved. Az előírt étrend is nagy kihívás tud lenni. Nekem senki ne mondja, hogy csirkét, halat rágni rizzsel és salátával akkora élvezet mindig. El lehet készíteni finomra és hisztizni sem 2 hónappal életmódváltás után kell, de van az a pont, amikor azt mondod, hogy romoljon meg az összes befőttje annak, aki ezt az egész gyúrós dolgot kitalálta.

De miért csinálod mégis, ha kisebb lehet a melled, ha nehezen találsz magadra nadrágot, ha nem tudsz végigülni egy mozifilmet mosdóba szükséglet nélkül? Ha olykor utálsz edzeni és enni? Azért, mert valahol tudod, hogy megéri! Minden nyavalya ellenére is megéri! Mert szerelmes vagy ebbe az egészbe… Akkor, cicanaci, mehet?

Tóth Szandi

Tóth Szandi

Tóth Szandi vagyok, 23 éves, a dunaújvárosi Decathlon csapat tagja, a vasak megszállottja. 20 éves voltam, amikor eldöntöttem két dolgot:... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​