Így készülök a hidegre

Az elmúlt egy hónapban napról napra egyre szomorúbban veszem tudomásul a sötétségbe forduló késő délutáni órákat. Ezért mindent megteszek, hogy minél hamarabb átverekedjem magam az időtlen időkig tartó pesti dugón-persze hiába. Mire hazaérek, olykor még elkapom ugyan a vörösen izzó nap utolsó sugarait, de legtöbbször csalódottan, az utcai lámpák halványan pislogó fényében kell megtennem a kapunkig vezető utat. Egy újabb „ma is elmarad a futás” nap... Hogy télen se kelljen lemondanom a futásról és a sportról, alkalmazkodva a megváltozott körülményekhez, ki kellett dolgoznom egy új, téli edzéstervet...

Az idő változása a hétköznapjaimban is nyomot hagyott, a heti futásaim száma erősen csökken és néha ijedten tapasztalom magamon az ellustulás jeleit. Így összeállítottam magamnak egy listát, egy téli „edzéstervet”, melyben a kimaradt futások helyébe próbálok más, alternatív lehetőségeket is beilleszteni, így a hűvösebb napokon sem kell lemondanom az aktív életmódról. 🙂

1.Futás:

Nyáron nagyjából minden héten sikerült 3-szor futnom, kint a szabadban, hiszen sokszor még este 8-kor is lubickolhattam a gyönyörű napsütésben. Az ideális cél az lenne, ha most is ennyit tudnék futni, viszont nem szeretnék magamnak irreális elvárásokat felállítani, így kiegyezek heti 2 alkalommal. Ebből egyszer, valamelyik hétvégi napon, biztosan kint fogok küzdeni az időjárás viszontagságaival, a másik alkalmat pedig valószínűleg a futópadon fogom tölteni. Ha nem félnék annyira az éjszakai futástól, akkor a harmadik edzést is kipipálhatnám, de ehhez egyelőre még gyűjtöm az erőt… 🙂Futás hidegben

2.Úszás:

Talán nem én vagyok az egyedüli, aki képtelen hajnalok hajnalán felkelni és gyűrni a kilométereket. Viszont ahogy az egyetemi évek alatt kötelezően kiírt, reggeli úszásokat felidéztem magamban, minden rossz emléket mellőzve a hajnali kelésekkel kapcsolatban, teljesen elfogott a nosztalgia. Valami dereng, hogy sokkal frissebben indultam neki a napnak, úgyhogy most teszek egy próbát és legalább heti egy alkalommal, de én is bevetem magam a mély vízbe! Ezzel állítólag nem csak az állóképességemet és a tüdőkapacitásomat fejlesztem, de az úszás még a szellemi tevékenységet is fokozza! 😉

3. Teremsportok:

Ahogy a nyári, hosszúra nyúló, fröccsözgetős esti beszélgetéseket felváltják a teázgatós, bekuckózós, filmnézős estek, úgy a kinti sportpályák is lassan kiürülnek, helyettük pedig a beltéri sportcsarnokok, edzőtermek telnek meg inkább. A rengeteg teremsport közül én a squash-sal kezdtem el ismerkedni és amellett, hogy ez remek 60 percnyi szórakozás, izomerő fejlesztő hatását remélem a futásaim során is érzem majd.

4.CrossFit:

Ez így elég merésznek tűnhet, de annyi jót hallottam erről az edzésformáról, hogy felcsigázta az érdeklődésemet és muszáj kipróbálnom!

5.Meleg cuccok:

Futni bárhogy lehet! Lehet, hogy csak előkeresem a régi mackónadrágomat, de valószínűleg inkább felkészülök rendesen a hidegre és beszerzek egy-két hasznos kiegészítőt (itt és itt) az egészségem megőrzése érdekében.

eliorun running women men [8367756,8369926].jpg[-1_-1xoxar]Egyértelmű, hogy a hideg ellenére sem mondok le a futásról, viszont ez egy remek időszak arra, hogy más sportok bevonásával növeljem állóképességemet, fejlesszem az izomzatomat és légzőrendszeremet. Ezt pedig remélem már valamennyire érezni is fogom a következő tavaszi, futószezonban….

Koltai Piroska

Koltai Piroska

A futás világába nem olyan rég csöppentem bele, de mint „laikus futó” egyre jobban magával ragad ez az örömteli sport...... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​