Üröm, Öröm, Rókahegy

Vééégre, hosszú idő után újra eljutottam kültérre, s megtapinthattam a rég tapasztalt sziklát. Szerény véleményem szerint a teremben, műfalon történő mászás a nyomdokaiba se ér a szabadban végzett  “igazi” falmászásnak. Rengeteg pluszt ad a személyes készségeidhez, amit hasznosíthatsz akár a sportban, akár az életben, olykor hihetetlen koncentrációra és fegyelemre van szükség, hiszen nem kicsi a tét. Szorult helyzetben jól jöhetnek ezek a tapasztalatok.

Rókahegy, Üröm…

Sziklamászás Rókahegyen

Üröm volt az örömben, ugyanis pont kiszakadtunk a pesti nyüzsgésből, de még éppen leszorított a felfelé élesen emelkedő szűk útról egy magabiztos pesti sofőr. Mindemellett roppant kellemes helynek ígérkezett, a parkolótól kínosan keveset kellett sétálni a szikláig. Éppen kiszálltam a kocsiból, de már szinte ráláttam a falra. Pár lépést követően, egy csarnokszerű, völgyhatást keltő paradicsomba érkeztem, körbe- körbe mindenhol szikla és függőleges felület volt.

Aznap másodmagammal hódítottuk meg a falat. Sajnos a rohanó életünkből alig tudtunk kiszakadni, így sötétedés előtt pár órával értünk csak a fal tövébe…  Mindig sürget az a fránya idő!

Ennek ellenére és ezt félretéve, no meg köszönhetően a mászócimbora felkészültségének, hamar megleltük a számunkra ideális utakat, az első bemelegítő utat három másik kísérte. A sportmászásnak mindenféle változatát alkalmaztuk, majd felérve mindketten megcsodálhattuk a kilátást  az utak tetejéről.Sziklamászás Rókahegyen

Hihetetlen, mennyire jólesett, az egész pár óra volt csak, de a régi tapasztalatok miatt csurig voltam adrenalinnal, csak úgy pezsgett a vérem, szinte újra ismerkedtem ezzel az atmoszférával. Teljesen más a sziklán mozogni, jelentősen megváltozik az ember stabilitása, biztonságérzete, időérzéke, fejben olykor szinte megáll az idő…  Sajnos csak fejben.

Miután minden tőlünk telhetőt megtettünk s az idő már nagyon ellenünk volt, kénytelenek voltunk szedelőzködni.  Fejlámpa híján, egy kis bénázást követően indulhattunk is vissza a parkolóba. Egy-két váltás, indexelés és már vissza is csöppentünk a pesti hajtásba, idegeskedésbe.Sziklamászás Rókahegyen

Szó ami szó, az egész völgy és annak környéke  tökéletes helyszín egy kellemes, sziklán vagy annak közelében töltött naphoz. Lehet vinni plüsskutyát, igazi kutyát, kisgyermeket, rokonokat, mindent, a lényeg hogy nevetségesen közel van a belvároshoz és pont elég ahhoz, hogy kiszakadj kicsit a mindennapos stresszből!

Folytatás következik, imádtam a helyet.

Karácsony Ákos

Gyermekkorom óta sportolok. Nagyon sok mozgásformát kipróbáltam, de a falmászás fogott meg igazán. Egyszerre egy tökéletes társas tevékenység a szabadban,... Még több

Észrevételed, kérdésed van?

Csapatunkat hobbi és intenzív szinten sportolók is alkotják. Így mi is átéltük, milyen kezdőnek lenni egy teljesen új mozgásforma kipróbálásakor, vagy új célokat kitűzve rendszeres sportolókká válni. Nyugodt szívvel írj nekünk, hiszen egy cipőben járunk​!​