Stabil fitneszlabda, gumiszalag – Edzésterv kezdőknek

Két nagyon sokoldalú fitnesz kiegészítő, a fitneszlabda és a könnyű ellenállást adó gumiszalag használatával összeállítottunk egy gyakorlatsort, mely akár kezdők számára is teljesíthető és az egész test átmozgatására alkalmas. Miért pont ez a két eszköz van a fókuszban? Milyen gyakorlatokat érdemes ezekkel a kiegészítőkkel végezni? A cikkben konkrét feladatsort, gyakorlatokat találtok.

Tovább olvasok

Kutyával a Magas-Tátrában 5. – Csorba-tó – Lorenz-hágó

Idén nyáron kivételesen elmentem én is nyaralni, és jó szokásomhoz híven kutyástul tettem. Baráti társasággal és két beauceronnal a Magas-Tátrában töltöttünk el egy hetet, rengeteg élménnyel gazdagodva. A sorozat ezen részében a Lorenz-hágó megmászásáról, a hetünk legnagyobb kalandjáról mesélek.

Tovább olvasok

Téli kerékpározás: 6+1 dolog, amire mindenképp figyelj oda

Ahogy telnek, múlnak a napok, úgy kerülünk egyre közelebb a télhez és a téli kerékpározás kérdésköréhez. A téli kinti országúti edzés nem könnyű, körültekintést és sokkal nagyobb odafigyelést kíván. Kigyűjtöttem számotokra azt a 6+1 legfontosabb szempontot, amire oda kell figyelnetek az edzéseitek alkalmával. Vendégírónk, Varga Szabolcs kerékpár-és futóedző tanácsait olvashatjátok.

Tovább olvasok

Hétköznapi példaképeim: Kriszta és Mara, a crossfitter anyukák

Ha valaki nőként a versenyszerű vagy legalábbis a rendszeres sportot választja, akkor előbb-utóbb eszébe jut: mi lesz mindezzel, ha egyszer gyermeket vállalok? Biztos vagyok benne, hogy ha valakinek hozzám hasonlóan gyermekkora óta életének fontos része a sport, abban felmerülnek kérdések: sportolhatok majd, mialatt babát várok? Mikor kezdhetem újra szülés után a sportot? Visszanyerhetem az eredeti formámat? (Az eredeti forma itt nemcsak a derékbőséget jelenti, hanem a várandósság előtti teljesítményt is. :)) Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a crossfit csapatomban két olyan nővel is együtt készülhetek, akik anyukaként is keményen sportolnak. Őket kaptam el egy interjú erejéig.

Tovább olvasok

El Camino tippek – Milyen hátizsákot válasszak?

A hátizsák az ember anatómiai adottságait kihasználva, a test legjobban terhelhető részére illeszkedik – a csípőre és a hátra – azaz azokra a helyekre, ahol hosszútávon nehéz terheket tudunk cipelni. A megfelelő hátizsáknak passzolnia kell testi adottságainkhoz, felszerelésünkhöz és a túrázási szokásainkhoz is.

Tovább olvasok

El Camino tippek – Hogyan pakoljak be?

Army Roll Method – azaz tekerj, ne hajtogass! Ezzel a technikával sokkal kevesebb helyet foglalnak a ruháink, így vagy több dolgot tudunk a hátizsákba pakolni, vagy akár egy kisebb zsák is elég lehet. A népszerű videómegosztón található kisfilmekből pár perc alatt megtanulhatjuk, hogyan is kell ezt csinálni. Ám azon kívül, hogy ezzel a technikával csomagoljuk ruháinkat, törekedjünk arra, hogy logikus sorrendet is tartsunk a hátizsák bepakolásnál.

Tovább olvasok

Karácsonyi ajándékötletek úszóknak

Nincs ötleted, milyen ajándékkal lepd meg az úszó ismerősödet a fa alatt? Összegyűjtöttünk pár tippet, ami sosem jön rosszul egy úszónak, és neked sem kell naphosszat azon gondolkodnod, vajon tetszeni fog-e családtagodnak/barátodnak, ami a csomagolópapír és a masni alatt rejlik.

Tovább olvasok

A hengerezésről szakszerűen – 2. rész

A cikk első részében áttekintettük, hogy miért nélkülözhetetlen a regeneráció minden sportoló számára, és hogy miért nem érdemes lecsípni ezt az igen fontos szakaszt az edzéseink után. A sorozat 2. részében Góg Anikó, korábbi triatlon olimpikon, szemelyi edző, humánkineziológus, a nemrég megjelent Újra én -edzés a várandósság alatt, szülés után című könyv szerzője, az IWI Nemzetközi Fitnesziskola tanára kalauzol minket tovább az SMR hengerek és önmasszázs világában.

Tovább olvasok
További cikkek